Koalicja Alastar

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2012-10-02 13:32:51

mateusz306@

Administrator

Zarejestrowany: 2012-10-01
Posty: 68
Punktów :   

Poradnik cz.2

Pikinierzy – jednostka obronna TYLKO, świetny oddział przeciwko lekkiej kawalerii, nie ma lepszego, który by sie przeciwstawił jej sile, powoduje ogromne straty w szeregach lekkiej jazdy.


Miecznicy – jednostka obronna TYLKO, świetny oddział obronny przeciwko piechocie łącznie z łucznikami, uważam, ze to kluczowa jednostka obronna.


Topornicy – jednostka atakująca TYLKO, w przeliczeniu na jednego mieszkańca najlepsza jednostka i dość tania, powoduje ogromne straty w szeregach pikinierów, łuczników konnych i lekkiej kawalerii.


Łucznicy – jednostka obronna TYLKO, obok mieczników świetna jednostka obronna przeciwko piechocie i jeździe, jedyna jej słabość to konni łucznicy, którzy są wyspecjalizowani w ich zabijaniu.


Lekka Kawaleria – jednostka atakująca TYLKO, zaraz po topornikach druga najlepsza jednostka specjalizująca sie w wyżynaniu mieczników, w połączeniu z topornikami stanowią śmiertelną siłę i mało kto może sie im oprzeć, jedynie zwiększone oddziały łuczników mogą trochę zmniejszyć ich niszczycielska moc.


Łucznicy Konni – jednostka atakująca TYLKO, chociaż walory ataku nie są duże, to jest to jeżdżąca śmierć dla łuczników, gdyż z dystansu i poza zasięgiem ich strzał, ściągają ich jak snajperzy, jedyny oddział, który jest w stanie się oprzeć to miecznicy ze swoimi tarczami.


Ciężka Kawaleria -dla wielu graczy ogromny problem stanowi ciężka kawaleria, gdyż jest to dobra jednostka we wszystkich dziedzinach (ani najlepsza, ani najgorsza), jedni uważają, że należy ją mieć i cenią za jej uniwersalność i szybkość, inni natomiast, ze jest zbędna.

W tym przypadku pozostawiam wam do wyboru jej posiadanie każdy powinien dopasować swój styl gry, może w odpowiednich rękach będzie ona niezastąpiona.



Jeżeli chodzi o pozostałe jednostki, których tutaj nie wymieniłem, to:



Taran – jednostka atakująca, TYLKO, służy do niszczenia murów przeciwnika i jest w tym niezastąpiona, nie należy jednak posiadać jej więcej niż 300 w jednej wiosce, gdyż większa ilość osłabia naszą armię a niewiele więcej przyczynia się do burzenia murów.

Powinna być używana zawsze gdy atakujemy wioskę, która posiada mury, zmniejsza to straty naszej armii.


Katapulta – jednostka atakująca TYLKO, uniwersalny oddział atakujący, ale zabiera aż 8 mieszkańców do jej obsługi. Jedyna jednostka, którą można niszczyć cele w wiosce przeciwnika. Wielkość ratusza określa ilość celów do wyboru, ale zawsze tylko jeden. Nie należy używać jej do niszczenia murów, gdyż jest w tym dużo słabsza od taranu, a przy okazji nasze wojska ponoszą wtedy dużo większe straty.


Rycerz – jego cel jest jeden na początku gry chronić naszą wioskę, gdyż jest tani i bardzo silny, ale zabiera 10 mieszkańców (do noszenia jego ekwipunku ), później gdy wysyłamy armie razem z nim powoduje on, ze nasza armia
wędruje szybciej.



Szlachcic – bardzo droga, leniwa i opasiona „świnia”, jednakże bez jego dyplomatycznych umiejętności nie jesteśmy w stanie zająć żadnej wioski, jest więc kluczowym nierobem do powiększania naszej siły, wielkości i obszaru wpływów.




PODZIAŁ WIOSEK (dylemat egzekutora)

Posiadając więcej niż jedna wioskę należy dokonać podziału na wioski obronne i atakujące.

Jest to bardzo ważne gdyż atakować możemy tylko jednostkami z danej wioski, wiec im więcej dana wioska wyprodukuje jednostek jednego typu (w tym wypadku atakujących) tym silniejszy jest jej atak i siła przebicia. Nie możemy łączyć armii atakujących z kilku wiosek w jedną.

Dlatego posiadając dwie lub więcej wiosek należy je podzielić na wioski atakujące i obronne, po to by dysponować możliwie największą siłą uderzeniową jaka jest możliwa w grze.


Jak już wspominałem limit populacji w wiosce to 24.000 ok 4000 do 6000 z populacji zajmują robotnicy (zależnie od poziomu budynków w wiosce) natomiast całą resztę można przeznaczyć na jednostki

- w wiosce atakującej, jednostki atakujące (topornicy, l.kawaleria, łucznicy konni, tarany, katapulty, pamiętać trzeba o szlachcicu, ze zabiera on 100 z populacji i jest potrzebny do przejęcia wioski)

- w wiosce obronnej, jednostki obronne (miecznicy, pikinierzy, łucznicy, c.kawaleria pozostawiam wam do wyboru i odsyłam do opisu w jednostkach wojennych)


Co nam daje taki podział? Jak pisałem wcześniej:

- Największą z możliwych siłę ataku, gdyż nie można łączyć jednostek atakujących z różnych wiosek w jedną armię.

- Nie cierpi na tym obrona gdyż następna wioska jest w 100% złożona z jednostek obronnych z czego połowa (może być więcej, mniej, dowolna proporcja) wędruje do obrony wioski atakującej i tam stacjonuje. W każdej chwili można te wojska wycofać lub dosłać więcej w chwili ataku. Jednostki obronne są kumulowane w wioskach, gdyż populacja ich nie jest wliczana na stan populacji w wiosce gdzie przebywają jednostki, tylko na stan wioski gdzie zostały wyprodukowane.

Co za tym idzie możemy mieć dowolną liczbę jednostek obronnych w wiosce.

- Z tego też, że można łączyć jednostki obronne w jeden oddział do obrony, tak ważne jest żeby posiadać wielką armię do ataku, gdyż im większa armia atakująca tym mniejsze straty poniesie podczas wygranego ataku lub spowoduje największe z możliwych strat podczas ataku przegranego. Bywa tak na innych serwerach, ze 10 max. dużych atakujących armii z taranami nie są w stanie zdobyć jednej wioski, która ma mur na 20lvl i ok 50.000 każdych jednostek do obrony (pikinierzy, miecznicy, łucznicy).



Gdy posiada sie więcej niż 2 wioski należy mieć więcej wiosek obronnych niż atakujących, gdyż obrona w tej grze jest bardzo ważna, jak sami sobie nie pomożecie to plemię może nie zdążyć.



Zalecam posiadać w przyszłości:

Na jedną wioskę atakującą od 2-4 wiosek obronnych, zależnie od stylu indywidualnej gry i czasu jaki możecie na to poświęcić.

Ponadto gdy będziecie mieć ok 10 wiosek należy też posiadać wioskę zwiadowczą.

Gdy mamy 10 wiosek tak oto może wyglądać ich podział:

2-3 wioski atakujące

1 wioska zwiadowcza

6-7 wiosek obronnych



Wioska zwiadowcza

W wiosce tej budujemy głównie zwiadowców, minimum to 5000 (każdy zabiera 2 z populacji = 10.000 ludności) a resztę przeznaczamy na OBRONĘ. Można też posiadać typowo zwiadowczą wioskę a wtedy wszystko przeznaczamy na zwiadowców, ok 10.000 takiej sile nie oprze sie żadna wioska i zawsze dostaniemy dobry raport.


Układ sił w wiosce atakującej

Topornicy ok. 6000 do 7000

Lekka kawaleria ok. 2000

Łucznicy na koniu ok. 1000

co nam łącznie daje 19000 do 20000 z populacji

posiadając więcej wiosek atakujących można te proporcje zmieniać i dobierać atak zależnie od raportu szpiegowskiego jaki dostaniemy.

Jeżeli ktoś posiada 15.000 pikinierów i 5.000 mieczników to logiczne jest aby zaatakować armią, która jest złożona głównie z toporników i łuczników konnych.

Jeżeli ktoś posiada 15.000 mieczników i 5.000 pikinierów to lekka kawaleria dokonają rzezi.

Jeżeli natomiast ktoś posiada duże ilości łuczników to w armii obowiązkowo powinno sie znaleźć spory oddział łuczników konnych

Odsyłam do lektury - Jednostki Wojskowe.



Układ sił w wiosce obronnej

Zalecam posiadać: podawałem już wcześniej ową proporcję, ale teraz podam liczby na wioskę z maksymalna populacja

pikinierzy - 4000 do 5000

miecznicy - ok. 9000

łucznicy - 6000 do 7000

zwiadowcy - 500 do 1000, w niektórych przypadkach można odstąpić, szczególnie gdy ma sie silne królestwo i kilka wiosek zwiadowczych

Nie jest to idealny wzór, gdyż takiego nie można stworzyć, ponieważ każdy gracz może atakować inaczej dobraną armią. Jest to natomiast wzór najbardziej zbilansowany i przygotowany na dużą większość armii, stanowi świetną obronę przy każdym ataku i posiadamy najmniej strat z możliwych innych kombinacji. Przy tak zbilansowanej obronie przeciwnik nie będzie w stanie nas czymś zaskoczyć, nawet pod naszą nieobecność.

Natomiast nie należy polegać tylko na takiej obronie podczas ataku, jeżeli to możliwe przesyłamy tak dużo jednostek jak tylko możemy i zdążymy do atakowanej wioski aby zminimalizować straty i na 100% pokonać napastnika.



WAŻNE



Pamiętajcie, że doświadczony gracz może czekać i zaatakować kiedy sądzimy, że nic nam nie grozi z jego strony. Zbiera on armie i atakuje jak lew niszcząc wszystko co mamy i chwilę potem zajmuje naszą wieś.

Dlatego obrona z jednej wsi nam nie wystarczy przed armia, ktora zawiera ok 20.000 zolnierzy (liczac populacje). Sile takiej musimy przeciwstawic przynajmniej rownowarta sile jednostek obronnych w liczbie 20.000 (liczac populacje) dodatkowo wspomagana murem. Jednak podczas ataku zalecam doslac jednostki z innych wiosek jezeli jest to mozliwe.



Nie zalecam trzymania jednostek atakujacych podczas obrony w wiosce, nalezy je odeslac, jezeli jest to mozliwe (jestesmy zalogowani podczas ataku), Dlaczego?

Dlatego, ze nie dodaja one wiele do obrony a w chwili gdy sie bronia sa bardzo slabe i zginie ich ogromna ilosc, stracimy tez jedyna mozliwosc na kontratak i pozbedziemy sie wlasnej armii, odbudowa jest dluga i kosztowna.


Ten też jest dobry dla początkujących

Warto to przeczytać

1.Punkty i ranking nie są wyznacznikiem Twojej siły. Nadmierny rozwój ekonomii i zaniedbywanie rozbudowy wojska, szczególnie obrony może spowodować iż staniesz sie czyjąś farma. Nie licz na pomoc plemienia, jeżeli nie dbasz o odpowiednie zabezpieczenie swojej wioski.

2.W pierwszej fazie gry skup sie na rozbudowie wojsk defensywnych, wojska defensywne to:
- łucznicy
- pikinierzy
- miecznicy
- rycerz

Nie zapominaj o ataku. Wojska ofensywne to:
- topory*
- lekka kawaleria (idealna na szybkie ataki – farmienie)
- łucznicy na koniu (wszechstronna jednostka)
- ciężką kawaleria
- katapulty (niszczą budynki)*
- tarany (niszcza mur obronny)*

* - bardzo wolne jednostki

3.Wojska ofensywne (lekka kawaleria, lucznicy na koniu, topory, katapulty, tarany) nie sa w stanie bronic wioski,
wyjatkiem sa zwiadowcy (o tym ponizej, i ciezka kawaleria).
Zawsze wyprowadzaj z wioski wojska ofensywne w razie ataku!!!
Wyjatkiem jest sytuacja gdy masz juz tylko kilka punktów poparcia w wiosce,
wtedy walczysz na smierc i zycie, wiec pozostawienia ataku moze w jakims stopniu oslabic atak przeciwnika.
Osobista sugestia:
Ja w przypadku ataku zamiast wyprowadzac wojska ofensywne do najblizszej zaprzyjaznionej wioski, kontratakuje agresora!

4.W sytuacji gdy masz slaba obrone, podczas ataku wyprowadz cale wojsko z wioski,
przeslij je jako POMOC do najblizszego sasiada.
Wszystkie surowce zainwestuj w rozbudowe, reszte kasy wsadz w budowanie wojska,.
Pamietaj agresor nie zobaczy ile masz wojska poza wioska, to istotna wiadomosc dla tych co grali na s1-s3.
Wyjatek stanowi zwiad – o tym ponizej.

5.Zawsze gdy jestes atakowany, inwestuj wszystkie surowce w produkcje i rozbudowe armii.
Wszelkie nadwyzki wysylaj do najblizszych zaprzyjaznionych wiosek, zostaw minimum jakie pozwala pomiescic ci schowek. Pamietaj o Twoich ofertach na rynku, przepadna w razie ataku, wiec je tez wycofaj i przeslij do sasiada.
NIE zostawiaj wrogowi ani grosza w wiosce!!!
Pamietaj aby schowek byl rozbudowany do 10 poziomu
O ile mozesz byc obecny przy komputerze w czasie ataku - poslij swoje wojska defensywne na minute, badz dwie przed atakiem - gdziekolwiek.
Po ich wyslaniu masz 10 minut na wycofanie rozkazu i ich powrót do wioski.
Jezeli jestes bardzo slabo uzbrojony, zainwestowales wszystkie surowce a wiesz ze to atak silnego przeciwnika - wycofaj wszystkie wojska z wioski, przeciwstawianie ich to zbedna strata.


6.Buduj budynki równomiernie, nie zaniedbuj niczego, pamietaj, ze wraz z ich wzrostem (poziom) rosnie czas ich budowy, dlatego nie zapominaj o ratuszu, którego odpowiedni poziom rozbudowy, zapewni ci szybszy czas budowy pozostalych budynków.
Podnos stale poziom rozbudowy stajni i koszar, pamietaj, ze ma to wplyw na czas produkcji wojska.
Dbaj o stale podnoszenie wartosci muru obronnego, dbaj o nalezyty „dystans” zagrody i spichlerza, nie zaniedbuj tego i nie doprowadzaj do stanu by cala produkcja byla uzalezniona od poziomu rozbudowania tych budynków. To czesto spotykany blad!!!

7.Zdania na temat Ciezkiej kawalerii sa podzielone, moje jest takie ze w ataku o wiele lepsza jest lekka kawaleria bo przy tych samych kosztach produkcji i zajeciu zagrody, lk jest o wiele skuteczniejsza, to samo tyczy sie obrony, jezeli wydamy na piki i miecze tyle co na CK biorac tez pod uwage zagrode to ck wypadnie o wiele razy slabiej.

8.Zwiad, nigdy nie zaniedbuj jego rozbudowy, to bardzo wazna jednostka.
Czestym bledem graczy jest niedocenianie wartosci zwiadowców, zazwyczaj wielu graczy ma male ilosci zwiadu. Pamietaj, ze w razie skanowania wioski ilosc twojego zwiadu ma istotne znaczenie. Przeciwnik wysylajac ci okreslona ilosc zwiadu, jezeli napotka taka sama ilosc zwiadowców w twojej wiosce – Nie otrzyma pelnego raportu. Jezeli ilosc twojego zwiadu jest dwukrotnie wieksza, sa szanse, ze zaden zwiadowca przeciwnika nie powróci do domu .

Ty sam skanujac innych i wysylajac wieksza ilosc zwiadu, masz duze szanse na skuteczne powodzenie operacji.
Skanuj graczy w okolicy od momentu zbudowania pierwszych jednostek zwiadu.
Zbieraj informacje w postaci skanów badz jezeli masz konto premium – odpowiedniej ich archiwizacji.
W razie ataku, widzac czas dotarcia jednostek agresora – wybierz jego wioske za symuluj atak wolnymi jednostkami, lekka kawaleria lucznikami na koniu ciezka kawaleria, samym zwiadem i porównaj czasy dotarcia twojego wojska w stosunku do czasu przewidzianego ataku.
Pozwoli ci to mniej wiecej ocenic z jakim atakiem musisz sie zmierzyc.
Jezeli czas ataku na wioske agresora samym zwiadem jest zblizony do spodziewanego czasu ataku na twoja wioske pozostaw w niej caly zwiad jaki masz, zabezpieczy cie to przed zeskanowaniem przez agresora.
Gdy nie jestes pewien z jakim atakiem masz do czynienia, pozostaw w wiosce nieznaczna ilosc zwiadu a reszte wycofaj do zaprzyjaznionej wioski sasiada.
Zwiad to bardzo wazna jednostka, odpowiednia jego ilosc zabezpiecza cie przed dostarczeniem informacji agresorowi o stanie twojego wojska, rozbudowy itd.

9.Pamietaj ze ochrona nocna trwa od godziny 00:00 do 08:00, staraj sie nie atakować wroga w tych godzinach, gdyz posiada tak zwany bonus nocny. Wyjatkiem jest zwiad.

10. PORADY:
- jeżeli jesteś proszony o wysłanie wsparcia nigdy nie zapominaj o tym by
zamiast przycisku NAPAD wybrac przycisk POMOC.
Jezeli chcesz szybko pomóc wspólplemiencowi wyslij wraz z wojskami obronnymi – rycerza.
Jego dodanie w znaczny sposób przyspiesza dotarcie twojej pomocy do celu. Sprawdz sam jak wielka jest ta róznica. Po dotarciu twojej pomocy, zawsze mozesz wycofac rycerza.
Przyspieszenie nie dziala przy wybraniu opcji NAPAD.

- taktyka, jezeli chcesz oszukac przeciwnika i tylko otrzymac informacje nt. jego stanu posiadania wyslij wraz ze zwiadem 1 miecznika lub taran, spowolni to w znacznym stopniu atak i zmyli przeciwnika, a co za tym idzie pozwoli ci na okreslenie jego stanu obrony.

- staraj sie szybko rozbudowac stajnie i rozbudowywac lekka kawalerie + luczników na koniu, ma to istotne znaczenie w FARMIENIU sasiadów.

- PAMIĘTAJ, ze zdobywanie „kasy” z farm to o wiele szybszy sposób na rozwój,
umiejętnie inwestując zdobyte surowce, szybko staniesz sie „wioska” nie do pokonania w twoim rejonie działania.

- do kazdego twojego ataku, nawet na farme - dołączaj choć minimalna ilosc zwiadu, pozwoli ci to na określenie skuteczności ataku badz ilosci surowców jakie zostaly jeszcze do zabrania.
Wypracuj w sobie ten nawyk, dodawaj zwiad do kazdej akcji wierz mi ze to ci sie odplaci wielokrotnie

- wsparcie dla innych wiosek staraj sie wysylac tak by dotarly w ramach bonusu nocnego

- eko : buduj równomiernie budynki, w fazie gdy przymierzasz sie do przejęcia jakiejś obcej wioski, hutę daj na wyższy poziom niż pozostałe.

- obserwuj rynek, pozwoli ci to na zorientowanie sie, który z twoich sąsiadów sie zbroi - zwiększone ilości zakupów żelaza, nawet propozycje w stosunku większym, niż 1:1 pozwalają na ocenę iż koleś sąsiad mocno idzie w armie.

- jeżeli przeciwnik ma w wiosce znaczna ilość pikinierów w stosunku do mieczników - atakuj go łucznikami na koniu, powstrzymaj sie od wysyłania lekkiej kawalerii, możesz dodać nieznaczna ilość lekkiej kawalerii.

- zawsze sprawdzaj przewidywany atak w SYMULATORZE

- mur obronny w znacznym stopniu podnosi wartość twojej obrony.
- FARM, FARM i jeszcze raz FARM co sie tylko rusza!!! farmy to największe źródło dochodów. Pamiętaj ze litość to zbrodnia!!!

- Pamiętaj, ze wybranie opcji NAPAD generuje natychmiast u przeciwnika odpowiedni komunikat (liczba obok miecza). Atak możesz wycofać do 10 min. od momentu jego rozpoczęcia!!!

- Gdy już prowadzisz regularna wojnę z kimś, podnieś poziom tartaku na wyższy - będzie ci brakowało stale drewna!

- Pamiętaj, ze przejecie wioski to zazwyczaj 4 ataki szlachcicem, jeżeli po którymś z kolejnych ataków zauważyłeś bardzo znaczny spadek poparcia - licz sie z tym ze ktoś inny przejmuje te wioskę.
Poparcie w wiosce rośnie o 1 punkt na godzinę.
Staraj sie wybierać wioski silne, szczególnie ekonomicznie. Pamiętaj, ze im większa odległość miedzy twoimi wioskami, tym słabsza jest ich wspólna "współpraca" w wymianie - manewrowaniem - wojskiem gdy jesteś atakowany.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.thawmody.pun.pl www.amazonki.pun.pl www.paint-online.pun.pl www.tiersen.pun.pl www.tibia33.pun.pl