Koalicja Alastar

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2012-10-02 13:29:57

mateusz306@

Administrator

Zarejestrowany: 2012-10-01
Posty: 68
Punktów :   

Poradnik na start

Poradnik na START

1.Punkty i ranking nie są wyznacznikiem Twojej siły. Nadmierny rozwój ekonomii i zaniedbywanie rozbudowy wojska, szczególnie obrony może spowodować iż staniesz się czyjąś farmą. Nie licz na pomoc plemienia, jeżeli nie dbasz o odpowiednie zabezpieczenie swojej wioski.

2.W pierwszej fazie gry skup się na rozbudowie wojsk defensywnych, wojska defensywne to:
- łucznicy
- pikinierzy
- miecznicy
- ciężka kawaleria (buduj ją wg. uznania, zdania są podzielone, w każdym bądź razie to silna jednostka obronna)
- rycerz

Nie zapominaj o ataku. Wojska ofensywne to:
- topory*
- lekka kawaleria (idealna na szybkie ataki – farmienie)
- łucznicy na koniu (wszechstronna jednostka)
- ciężka kawaleria
- katapulty (niszczą budynki)*
- tarany (niszczą mur obronny)*

* - bardzo wolne jednostki

3.Wojska ofensywne (lekka kawaleria, łucznicy na koniu, topory, katapulty, tarany) nie są w stanie bronić wioski, wyjątkiem są zwiadowcy (o tym poniżej, i ciężka kawaleria).

Zawsze wyprowadzaj z wioski wojska ofensywne w razie ataku na ciebie!!!
Wyjątkiem jest sytuacja gdy masz już tylko kilka punktów poparcia w wiosce,
wtedy walczysz na śmierć i życie, wiec pozostawienia ataku może w jakimś stopniu osłabić atak przeciwnika.
Osobista sugestia:
Ja w przypadku ataku zamiast wyprowadzać wojska ofensywne do najbliższej zaprzyjaźnionej wioski, kontratakuje agresora!

4.W sytuacji gdy masz słabą obronę, podczas ataku wyprowadź całe wojsko z wioski, prześlij je jako POMOC do najbliższego sąsiada.
Wszystkie surowce zainwestuj w rozbudowę, resztę kasy wsadź w budowanie wojska.
Pamiętaj agresor nie zobaczy ile masz wojska poza wioską, .
Wyjątek stanowi zwiad + rycerz ze zdobytym przedmiotem(lunetą) – o tym poniżej.

5.Zawsze gdy jesteś atakowany, inwestuj wszystkie surowce w produkcje i rozbudowę armii.
Wszelkie nadwyżki wysyłaj do najbliższych zaprzyjaźnionych wiosek, zostaw minimum jakie pozwala pomieścić ci schowek. Pamiętaj o Twoich ofertach na rynku, przepadną w razie ataku, więc je też wycofaj i prześlij do sąsiada.
NIE zostawiaj wrogowi ani grosza w wiosce!!!
Pamiętaj aby schowek był rozbudowany do 10 poziomu.

O ile możesz być obecny przy komputerze w czasie ataku - poślij swoje wojska defensywne na minutę, bądź dwie przed atakiem - gdziekolwiek.
Po ich wysłaniu masz 10 minut na wycofanie rozkazu i ich powrót do wioski.
Jeżeli jesteś bardzo słabo uzbrojony, zainwestowałeś wszystkie surowce a wiesz że to atak silnego przeciwnika - wycofaj wszystkie wojska z wioski, przeciwstawianie ich to zbędna strata.


6.Buduj budynki równomiernie, nie zaniedbuj niczego, pamiętaj, że wraz z ich wzrostem (poziom) rośnie czas ich budowy, dlatego nie zapominaj o ratuszu, którego odpowiedni poziom rozbudowy, zapewni ci szybszy czas budowy pozostałych budynków.
Podnoś stale poziom rozbudowy stajni i koszar, pamiętaj, że ma to wpływ na czas produkcji wojska.
Dbaj o stałe podnoszenie wartości muru obronnego, dbaj o należyty „dystans” zagrody i spichlerza, nie zaniedbuj tego i nie doprowadzaj do stanu by cała produkcja była uzależniona od poziomu rozbudowania tych budynków. To często spotykany błąd!!!

7.według twojego uznania – inwestuj w ciężką kawalerię, to elita wojska, jednak jest bardzo kosztowną jednostką, pamiętaj że to doskonała jednostka obronna.

8.Zwiad - nigdy nie zaniedbuj jego rozbudowy, to bardzo ważna jednostka.
Częstym błędem graczy jest niedocenianie wartości zwiadowców, zazwyczaj wielu graczy ma małe ilości zwiadu. Pamiętaj, że w razie skanowania wioski ilość twojego zwiadu ma istotne znaczenie. Przeciwnik wysyłając ci określoną ilość zwiadu, jeżeli napotka taka samą ilość zwiadowców w twojej wiosce – nie otrzyma pełnego raportu. Jeżeli ilość twojego zwiadu jest dwukrotnie większa, są szanse, że żaden zwiadowca przeciwnika nie powróci do domu .

Ty sam skanując innych i wysyłając większą ilość zwiadu, masz duże szanse na skuteczne powodzenie operacji.
Skanuj graczy w okolicy od momentu zbudowania pierwszych jednostek zwiadu.
Zbieraj informacje w postaci skanów bądź jeżeli masz konto premium – odpowiedniej ich archiwizacji.

W razie ataku, widząc czas dotarcia jednostek agresora – wybierz jego wioskę,zasymuluj atak wolnymi jednostkami, lekką kawalerią, łucznikami na koniu, ciężką kawalerią, samym zwiadem i porównaj czasy dotarcia twojego wojska w stosunku do czasu przewidzianego ataku.
Pozwoli ci to mniej więcej ocenić z jakim atakiem musisz się zmierzyć.

Jeżeli czas ataku na wioskę agresora samym zwiadem jest zbliżony do spodziewanego czasu ataku na twoją wioskę pozostaw w niej cały zwiad jaki masz, zabezpieczy cię to przed zeskanowaniem przez agresora.
Gdy nie jesteś pewien z jakim atakiem masz do czynienia, pozostaw w wiosce nieznaczną ilość zwiadu a resztę wycofaj do zaprzyjaźnionej wioski sąsiada.
Zwiad to bardzo ważna jednostka, odpowiednia jego ilość zabezpiecza cię przed dostarczeniem informacji agresorowi o stanie twojego wojska, rozbudowy itd.

9.Pamiętaj że ochrona nocna trwa od godziny 00:00 do 07:00, staraj się nie atakować wroga w tych godzinach, gdyż posiada tak zwany bonus nocny. Wyjątkiem jest zwiad.

10. PORADY:
- jeżeli jesteś proszony o wysłanie wsparcia nigdy nie zapominaj o tym by
zamiast przycisku NAPAD wybrać przycisk POMOC.
Jeżeli chcesz szybko pomóc współplemieńcowi wyślij wraz z wojskami obronnymi – rycerza.
Jego dodanie w znaczny sposób przyśpiesza dotarcie twojej pomocy do celu. Sprawdź sam jak wielka jest ta różnica. Po dotarciu twojej pomocy, zawsze możesz wycofać rycerza.
Przyspieszenie nie działa przy wybraniu opcji NAPAD.

- jeżeli chcesz oszukać przeciwnika i tylko otrzymać informacje nt. jego stanu posiadania wyślij wraz ze zwiadem 1 miecznika lub taran, spowolni to w znacznym stopniu atak i zmyli przeciwnika, a co za tym idzie pozwoli ci na określenie jego stanu obrony.

- staraj się szybko rozbudować stajnię i rozbudowywać lekką kawalerię + łuczników na koniu, ma to istotne znaczenie w FARMIENIU sąsiadów.

- PAMIĘTAJ, że zdobywanie „kasy” z farm to o wiele szybszy sposób na rozwój,
umiejętnie inwestując zdobyte surowce, szybko staniesz się „wioską” nie do pokonania w twoim rejonie działania.

- do każdego twojego ataku, nawet na farmę - dołączaj choć minimalną ilość zwiadu, pozwoli ci to na określenie skuteczności ataku bądź ilości surowców jakie zostały jeszcze do zabrania.
Wypracuj w sobie ten nawyk, dodawaj zwiad do każdej akcji wierz mi że to ci się odpłaci wielokrotnie

- wsparcie dla innych wiosek staraj się wysyłać tak by dotarły w ramach bonusu nocnego

- eko : buduj równomiernie budynki, w fazie gdy przymierzasz się do przejęcia jakiejś obcej wioski, hutę daj na taki poziom jak pozostałe.

- obserwuj rynek, pozwoli ci to na zorientowanie się, który z twoich sąsiadów się zbroi - zwiększone ilości zakupów żelaza, nawet propozycje w stosunku większym, niż 1:1 pozwalają na ocenę iż koleś sąsiad mocno idzie w armię.

- jeżeli przeciwnik ma w wiosce znaczną ilość pikinierów w stosunku do mieczników - atakuj go łucznikami na koniu, powstrzymaj się od wysyłania lekkiej kawalerii, możesz dodać nieznaczną ilość lekkiej kawalerii.

- zawsze sprawdzaj przewidywany atak w SYMULATORZE

- mur obronny w znacznym stopniu podnosi wartość twojej obrony. Poziom max czyli 20 od pewnego etapu gry to niezbędna sprawa

- FARM, FARM i jeszcze raz FARM co się tylko rusza!!! farmy to największe źródło dochodów. Pamiętaj że litość to zbrodnia!!!

- Pamiętaj, że wybranie opcji NAPAD generuje natychmiast u przeciwnika odpowiedni komunikat (liczba obok miecza). Atak możesz wycofać do 10 min. od momentu jego rozpoczęcia!!!

- Gdy już prowadzisz regularną wojnę z kimś, podnieś poziom tartaku na wyższy - będzie ci brakowało stale drewna!

-Pamiętaj, że przejęcie wioski to zazwyczaj 4 ataki szlachcicem, jeżeli po którymś z kolejnych ataków zauważyłeś bardzo znaczny spadek poparcia - licz się z tym że ktoś inny przejmuje tę wioskę.
Poparcie w wiosce rośnie o 1 punkt na godzinę.

Staraj się wybierać wioski silne, szczególnie ekonomicznie. Pamiętaj, że im większa odległość między twoimi wioskami, tym słabsza jest ich wspólna "współpraca" w wymianie - manewrowaniem - wojskiem.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.manga-project-poland.pun.pl www.opornicy.pun.pl www.bakuganfunpbf.pun.pl www.wsti.pun.pl www.boardogame.pun.pl